• Ostatnia modyfikacja artykułu:1 rok temu

Volkswagen ID.3 odnotował 300-procentowy wzrost sprzedaży! Wystarczyła jedna, bardzo prosta sztuczka!

Samochody elektryczne sprzedają się coraz lepiej, ale wciąż nie są to liczby, które w pełni satysfakcjonują producentów. Szczególny problem miał Volkswagen, którego ID.3 sprzedawał się niezbyt dobrze. Jak się okazuje, bardzo łatwo można było jednak znacząco podbić całą sprzedaż. W Chinach sprzedaż wzrosła o całe 300% i to zaledwie w ciągu miesiąca.

No dobrze, ale co takiego się stało? Agresywna kampania marketingowa? Znany YouTuber powiedział, że to najlepszy samochód jaki można kupić? Absolutnie nie, Volkswagen obniżył po prostu ceny – ID.3 kosztuje już 119 900 juanów zamiast wcześniejszych 142 900. Okazało się, że auto jest naprawdę atrakcyjne, ale po prostu za drogie. Po obniżce w ciągu miesiąca sprzedali aż 7378 egzemplarzy.

Sprawdź: Jak podłączyć wideorejestrator samochodowy?

Pozostaje teraz ważne pytanie – czy chiński eksperyment odbędzie się również na rynku europejskim? Mało kto kupi przecież też ID.3, wiedząc, że jest on po prostu zbyt mocno wyceniony i producent bez najmniejszego problemu może zmniejszyć cenę o przynajmniej 15%.

Z drugiej jednak strony, na naszym rynku jest mniejsza konkurencja. Volkswagen ID.3 rywalizuje w Chinach z BYD Dolphin czy Yuan Plus EV, które sprzedają się w bardzo podobnym segmencie cenowym. U nas konkurencja jest mniejsza a ID.3 i tak jest jednym z tańszych elektryków. Będą obniżki? Cóż, tego nie wiadomo – pozostaje nam chyba tylko cierpliwie czekać i liczyć na dalszą rozbudowę infrastruktury pod elektryki.

Zobacz też:
Jak usunąć rysy z lakieru samochodowego? Najlepsze sposoby
Lamborghini nie sprzeda już więcej samochodów spalinowych
Volkswagen ID.7 osiągnie aż 700 km zasięgu?

Oceń ten post