Facebook pracuje nad technologią wyszukiwania wizualnego dla aplikacji Instagram. To jasny znak, że firma jeszcze bardziej stawia na funkcje robienia zakupów w swojej platformie.
Nowa funkcja będzie podobna do tej, jaką oferuje już Snapchat i Pinterest, które mocno zainwestowały w wyszukiwanie wizualnie. Mark Zuckerberg przedstawił dwa potencjalne przypadki użycia takiej technologii na Instagramie.
Podczas przeglądania aplikacji Instagram użytkownik może wyświetlać podobne produkty, ale dostępne w innym miejscu w aplikacji, albo skorzystać ze swoich zdjęć z rolki aparatu, by przeszukać bazę Instagrama w poszukiwaniu danego produktu. Tak czy inaczej, wszystko sprowadza się do tego, że będziemy mogli łatwo wyszukiwać czy dany produkt jest do kupienia za pośrednictwem Instagramu.
Ranking: Najlepsze routery WiFi 6
Często też jest tak, że widziałeś coś na zdjęciu i chciałbyś to kupić, ale nie wiesz jak nazywa się ten produkt. Właśnie wtedy Instagram ma pomóc – wyświetli ten sam albo podobnie wyglądające produkty, które są dostępne na platformie. Zuckerberg przekonuje, że dzięki temu Instagram stanie się świetnym miejscem do kupowania “na podstawie zdjęć”.
To jednak nie koniec nowości. Zuckerberg ogłosił, że wkrótce sklepy Facebooka pojawią się także na WhatsAppie i Marketplace. Wszystkie aplikacje Facebooka będą mogły więc prowadzić sprzedaż, a firmy będą mogły otwierać w nich swoje sklepy online. Są to zmiany, które mają zapewnić firmie większe przychody, a przede wszystkim ich kolejne źródło, ponieważ zarabianie na reklamach stanie się nieco trudniejsze ze względu na większe oczekiwania użytkowników w kwestii prywatności.
Firma pracuje już nad tzw. reklamami sklepowymi, które umożliwią wyświetlanie reklam na podstawie preferencji zakupowych użytkowników.
Zobacz też:
Instagram zdradza sekrety swoich algorytmów
Instagram nie pozwoli dorosłym pisać do nastolatków
Źródło: Yahoo.com