• Ostatnia modyfikacja artykułu:1 rok temu

Meta traci miliardy dolarów na metaverse. Konkretne kwoty przyprawiają o prawdziwe zawroty głowy.

Pamiętacie z pewnością doskonale, że Facebook zmienił jakiś czas temu nazwę. Podczas gdy popularny portal społecznościowy wciąż nazywa się dokładnie tak samo, to firma-matka zmieniła nazwę na Meta. Miało być to pewnego rodzaju symboliczne pozbycie się wizerunku firmy zajmującej się tylko jedną rzeczą i wyraźne zaznaczenie przyszłych planów. A te są przecież jasne – stawiają na wirtualne światy i wirtualną rzeczywistość.

Plany były zdecydowanie bardzo ambitne, niestety ich wykonanie okazało się pozostawiać wiele do życzenia. Problem wydaje się zresztą bardzo prosty – użytkownicy nie są wcale zainteresowani metawersum. Spowodowało to, że Reality Labs, czyli dział zajmujący się właśnie wirtualną rzeczywistością wygenerował w zeszłym roku olbrzymie straty.

Sprawdź też: Gogle VR – najlepsze modele

Konkretniej rzecz ujmując, Meta straciła na metaverse już 13,7 miliarda dolarów. Sam ostatni kwartał 2022 roku przyniósł 4,3 miliarda dolarów strat, co było absolutnie rekordowym wynikiem. W dodatku, firma uczciwie przyznaje, że szykuje się na dość podobne straty w przyszłym roku. Prawdopodobnie przekroczą one nawet 15 miliardów dolarów.

Mark Zuckerberg wciąż głęboko wierzy jednak w swoje cele. Twierdzi on, że cały rynek może już w ciągu najbliższych dwóch lat być warty nawet 800 miliardów dolarów. Meta wciąż będzie więc dość mocno inwestowała w metaverse i niezbyt przejmuje się traconymi miliardami dolarów. Czy w tym szaleństwie jest jakaś metoda? Cóż, przekonamy się za kilka lat.

Zobacz też:
Facebook pobił rekord – 2 miliardy użytkowników
Zuckerberg namawia pracowników do korzystania z metaverse
Mark Zuckerberg chwali się swoim awatarem w metaverse

Oceń ten post