Za nami kolejna gala The Game Awards, czyli gamingowe Oscary. Znamy już zwycięzców w każdej kategorii.
Po raz kolejny, rok w świecie gamingu zamykamy The Game Awards, czyli olbrzymią galą organizowaną przez Valve. W branży często nazywa się ją gamingowymi Oscarami – porównanie jest zresztą dość trafne, wygrana w jakiejkolwiek kategorii to jedno z największych wyróżnień dla twórców i doskonała weryfikacja tego, co naprawdę podobało się graczom. W końcu to oni decydują o wszystkim podczas głosowania.
Tegoroczny zwycięzca jest bezkompromisowy. Elden Ring autorstwa FromSoftware wygrało nie tylko tytuł gry roku, ale również zwyciężyło w kategoriach: Najlepsza Reżyseria, Najlepszy Kierunek Artystyczny i Najlepsza Gra RPG. Najwięcej wygranych kategorii zdobyła jednak gra God of War: Ragnarok, która zatryumfowała w „Najlepszy scenariusz”, „Najlepsza Muzyka”, „Najlepszy Występ” oraz „Najlepsza Gra Akcji/Przygodowa” i „Najlepszy Desing Audio”. Zabrakło jednak oczekiwanego tytułu Gry Roku, zwycięstwo jest więc nieco gorzkawe.
Sprawdź: Słuchawki gamingowe – najlepsze modele
Zdecydowanie, The Game Awards zostały zdominowane przez te dwa tytuły. Nie zabrakło jednak innych wyróżnień. Tytuł najlepszej gry indie otrzymało bardzo ciepło przyjęte przez graczy Stray w którym wcielamy się po prostu w kota. Najlepszą grą akcji została za to Bayonetta 3, pokonując Call of Duty: Modern Warfare II, które przegrało też walkę o Najlepszy Multiplayer z Splatoon 3.
Wiemy też, na jaką grę wszyscy czekają najmocniej. W tej kategorii bezkonkurencyjnie wygrało The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom.
Zobacz też:
Valve rozda konsole Steam Deck podczas The Game Awards
Valve podnosi polskie ceny gier na Steamie
Steam pobił rekord – 30 milionów zalogowanych użytkowników