• Ostatnia modyfikacja artykułu:3 lata temu

Granie w chmurze w ramach subskrypcji Xbox Game Pass Ultimate pojawiło się już na Androidzie. Jest to sposób na granie w gry z konsoli Xbox na telefonie. Wymaga to jedynie odpowiednio szybkiego połączenia internetowego. Usługa obejmuje ponad 100 tytułów, w tym ARK: Survival Evolved Explorer’s Edition czy Assetto Corsa.

Co jest potrzebne? Android w wersji 6.0 (lub nowszy), Bluetooth 4.0, aplikacja Xbox Game Pass (oraz subskrypcja na poziomie Ultimate). Do tego wszystkiego bezprzewodowy kontroler Xbox z technologią Bluetooth (lub inny kompatybilny). Oraz Wi-Fi 5 GHz lub mobilne połączenie danych (pobieranie na poziomie 10 Mb/s).

Czas na iOS i Windows

Microsoft ujawnił, że nowa funkcja grania w chmurze zawędruje na iOS oraz na Windows na wiosnę roku 2021. Choć już teraz można grać w wiele tytułów na PC, nowa funkcja nie wymaga posiadania potężnego sprzętu. Jedynym wymogiem stanie się odpowiednio szybki internet oraz aplikacja Xbox. Oraz subskrypcja. Oznacza to, że gdy już pojawi się wyczekiwane Halo Infinite będzie można w nie zagrać… na telefonie.

Microsoft oznajmił, że w przypadku urządzeń iOS ich nowa usługa będzie działać poprzez przeglądarkę. W ten sposób obejść ma restrykcje jakie Apple nakłada na aplikacje w App Store. Wszystkie inne platformy do grania w chmurze również wykorzystują ten trik. Zarówno w przypadku iPadów jak i iPhone’ów.

Sukces Microsoftu?

Microsoft co prawda nie podał dokładnych liczb w kwestii sprzedanych konsol. Nie wiemy więc jak dużo Xbox Series X i S zostało kupionych. Wiemy natomiast, że zaangażowanie graczy znacznie się zwiększyło dwukrotnie w przypadku Game Pass. Wiemy również, że niemal połowa użytkowników, którzy dołączyli do Xbox zrobiło to na Series S. Wszystkie dane odnoszą się do listopada. Co więcej, w poście Microsoftu możemy przeczytać, że w ponad czterdziestu krajach gdzie wypuszczono nowe konsole Xbox, wyprzedały się one w ciągu kilku godzin. Ale… czy Xbox powinien się cieszyć? Wiemy, że wykorzystuje komponenty AMD, które ma z produkcją takowych sporo problemów, gdyż zapotrzebowanie przerosło wszelkie oczekiwania.

Źródło: news.xbox.com, engadget.com

Oceń ten post