Rynek pracownika to jedno, ale rekruterzy ciągle patrzą na CV. Kreator CV pozwala przygotować doskonały dokument, który pozwali ci się wyróżnić.

Jak stworzyć dobre CV? Czy kreator CV nadaje się do tego zadania? Przygotowaliśmy polecane narzędzia, jak również szereg porad na temat samego tworzenia CV i swojego wizerunku w sieci.

Pamiętaj, że rekruterzy, kiedy już odsieją te najgorsze i najmniej atrakcyjne CV, zaczynają analizować kandydatów i prowadzą rozmowy. Przejdziesz jeden czy drugi etap? Wtedy pewnie wybór pracownika sprowadzi się do tego, jakie dana osoba ma oczekiwania finansowe. A jeśli oczekiwania są zbliżone? Wtedy rekruterzy i pracodawca może zajrzeć na profile społecznościowe danej osoby. W ten sposób oceni jej markę osobistą i wizerunek. Czy to profesjonalna? Czy może raczej wieczny imprezowicz? A może publicznie krytykuje pewne tematy i zamieszcza kontrowersyjne treści? Teoretycznie pracodawca nie powinien na to zwracać uwagi, ale w praktyce tak niestety nie jest. Z tego powodu, poza CV, powinieneś również zadbać o swoją obecność w social mediach – zwłaszcza takich jak LinkedIn.

Sprawdź: Gdzie założyć bloga

Zwróć też uwagę, że rekruterzy mogą skontaktować się z tobą bezpośrednio, nawet jeśli nie wysyłałeś nigdzie swojego CV. Często firmy szukają pracowników i przeglądają profile w social mediach. Jeśli dbasz o swój wizerunek, jest spora szansa na to, że ktoś się do ciebie odezwie. Zwłaszcza jeśli pracujesz w branży, która cierpi na brak specjalistów.

LinkedIn stał się miejscem, w którym pracodawcy, HR managerowie czy rekruterzy poszukują potencjalnych kandydatów do pracy. Chcesz, aby firmy mogły się z tobą skontaktować? Załóż i uzupełnij profil na LinkedIn, bo to twoje wirtualne CV. Możesz też zaznaczyć w serwisie funkcję, że jesteś otwarty na nowe propozycje pracy. Dzięki temu rekruterzy będą wiedzieć, że mogą się odezwać w sprawie pracy.

Kreator CV bezpłatny, po angielsku i najlepszy – TOP 5

Kreator CV po angielsku? Bezpłatny? Może szukasz narzędzia, które zapewnia możliwość tworzenia CV wyglądających jak infografika? W sieci nie brakuje ciekawych rozwiązań. Sprawdź, co polecamy.

1. Canva

Kreator CV za darmo

Canva oferuje płatną i bezpłatną wersję, w dodatku serwis jest dostępny także w j. polskim. Za darmo zyskujesz dostęp do ponad 250 tys. bezpłatnych szablonów i 5 GB miejsca na dane w chmurze. Za 49,99 zł miesięcznie masz z kolei dostęp do o wiele większej liczby opcji, np. ponad 75 mln zdjęć stockowych, wideo, plików audio i grafik. Słowem, jest w czym wybierać.

Mocne strony serwisu to na pewno duże możliwości edycji i różnorodność szablonów. Plus, jest też wersja na urządzenia mobilne, więc możesz pracować nawet ze smartfona.

Sprawdź: Canva.com

2. Visme

 Visme

Podobnie jak Canva, serwis Visme umożliwia tworzenie CV, ale ma też o wiele większe opcje. To po prostu dopracowane, nowoczesne narzędzie do wszelkiego rodzaju grafik, infografik, prezentacji, obrazków na social media czy nawet wykresów.

Visme ma darmowy dostęp do wielu szablonów, a pliki możemy zapisywać jako PNG lub JPG. Wersja płatna to oczywiście o wiele więcej szablonów, jak również opcja zapisu w PDF. Niestety, rekruterzy zwykle oczekują PDF-ów, więc niewykluczone, że nie obejdzie się bez wykupienia dostępu do wersji premium – przynajmniej na miesiąc. Koszt? Najtańszy pakiet to 15 dol. miesięcznie.

Na dużą korzyść Visme przemawia na pewno prostota obsługi – stworzysz tutaj profesjonalne dokumenty czy prezentacje, nawet jeśli nie jesteś grafikiem.

Sprawdź: Visme.co

3. Biteable

Biteable

Nielimitowane miejsce na dysku online na filmy, dostęp do 85 tys. klipów wideo z których można korzystać, brak znaku wodnego Biteable i możliwość zapisania i pobrania własnego filmu na dysk – wszystko to łatwo dostępne, w kreatorze wideo. Tak, tak, to jest strona do tworzenia filmów, nie dokumentów. Wielu pracodawców oczekuje jednak kreatywności, albo ją po prostu docenia. Jeśli więc uznasz, że warto stworzyć wideo CV – oto jedna z opcji.
Narzędzie skupia się przede wszystkim na tworzeniu wideo na potrzeby social mediów, ale co za problem, aby przygotować materiał, który następnie udostępnisz na LinkedIn, prawda? Z pewnością wiele razy widziałeś takie posty, gdzie ktoś szuka pracy i publikuje wpis. Zamieść wideo – od razu się wyróżnisz.

Wersja bezpłatna dodaje znak wodny i masz dostęp „tylko” do 4 mln zdjęć, klipów i animacji. Wersja płatna to wydatek od 19 dol. miesięcznie.

Sprawdź: Biteable.com

4. Resume

Resume Genius

Stwórz swoje CV – za darmo i wygodnie, korzystając z prostego kreatora. Zaletą serwisu jest baza dostępnych CV, które możesz wykorzystywać jako inspiracje. Jest to kreator CV po angielsku, ale oczywiście możesz stworzyć tutaj dokumenty polskojęzyczne.

Polecane narzędzia: Skracanie linków

Kolejna duża zaleta: serwis analizuje dane w zakresu oczekiwań pracodawców. Na tej podstawie tworzy szablony, które możesz edytować. Znacznie więc ułatwia sam proces przygotowywania CV. Jeśli znasz angielski, znajdziesz tu także wiele porad i profesjonalnych artykułów na temat tworzenia CV.

Sprawdź: Resume.com

5. Resume Genius

Resume Genius

Serwis jest płatny, ale bardzo profesjonalny. Chwali się również tym, że jego użytkownicy znaleźli pracę w takich miejscach jak Amazon, Adidas, Marriot czy Verizon. Oferuje dostęp do wielu świetnej jakości szablonów, które możesz oczywiście dowolnie edytować.

Dużym ułatwieniem jest katalog różnego typu umiejętności czy zainteresowań, które możesz dodawać do CV. W trakcie tworzenia takiego dokumentu często nie dodamy czegoś tylko dlatego, bo wyleci nam z głowy. Resume Genius pozwoli przejrzeć listy wielu umiejętności, również tych miękkich, abyś wybrał rzeczywiście wszystko to, czym dysponujesz. CV, które tutaj stworzysz, możesz potem pobrać za 2 dol.

Sprawdź: Resumegenius.com

Tworzysz CV? Uważaj, aby nie popełnić tych błędów

cv

Kreator CV to jedno, a wiedza, jak przygotować dokument – drugie. Co utrudnia pracę rekruterom i czego kandydaci zdają się nie rozumieć? Pierwszy błąd: CV wysyłane są w formacie innym niż PDF. CV często przesyłane są np. w formacie .docx, a taki dokument może wyglądać inaczej na komputerze kandydata niż na komputerze rekrutera. Jeśli dokument będzie nieczytelny, zostanie skasowany.

Drugi błąd: kandydaci podają w CV, że mają żony, mężów, ile mają lat, itp. A tymczasem każdy rekruter zdaje sobie sprawę, że Kodeks Pracy zabrania dyskryminacji ze względu na płeć, wiek, stan cywilny, wyznanie, orientację seksualną czy narodowość. Zamieszczanie takich informacji w CV jest po prostu niepotrzebne.

Ranking: Kreator stron www

Kolejna kwestia: zdjęcia. Ogólnie są one wymagane. Kiedy jednak decydujesz się na dołączenie zdjęcia, zadbaj, aby było formalne, nie zaś przedstawiające cię z drinkiem na wakacjach. Ty mogłeś mieć wtedy dobry humor, ale nie licz, że będzie go miał rekruter, który otrzyma takie CV.

Doświadczenie zawodowe to kolejna kwestia. Niektórzy za szeroko opisują to, co robili w poprzednich latach, sięgając do prac wykonywanych np. 20 lat temu. Inni wręcz przeciwnie – traktują doświadczenie jako spis dat i nazw stanowisk. Rekruterowi zależy natomiast na zapoznaniu się z choć kilkuzdaniowymi opisami obowiązków. W końcu w firmie X stanowisko specjalisty ds. obsługi klienta będzie cechować się czymś innym, niż tak samo brzmiąca profesja w firmie Y.

Wielu pracodawców oczekuje dziś znajomości j. angielskiego. Ale tutaj pojawia się kolejny błąd, często popełniany przez kandydatów. W CV wpisują np. „j. angielski – komunikatywny”, co tak naprawdę niewiele mówi rekruterowi. Dla jednej osoby taka wzmianka może oznaczać, że jesteś w stanie powiedzieć niewiele więcej niż „My name is…”, a dla innych, że potrafisz płynnie rozmawiać i używać języka do celów zawodowych. Posługuj się europejską skalą, której wytyczne są uniwersalne dla wielu państw. Wskazuj na konkrety, czarno na białym, np. angielski B2 lub C1.