• Ostatnia modyfikacja artykułu:1 rok temu

Dlaczego SUV-y stale zyskują na popularności? Cenimy je za to, że są równie praktyczne jak kombi, ale prezentują się znacznie lepiej? Za to, że są zdecydowanie wygodniejsze niż osobówki, a jednocześnie potrafią mieć całkiem niezłe właściwości terenowe?

Trend na SUV-y zapoczątkowała między innymi niezawodna Toyota Landcruiser, ale także Nissan Patrol i Mitsubishi Pajero. Dziś starsze modele tych aut uznajemy za prawdziwe terenówki, a mówiąc o SUV-ach mamy na myśli raczej coś w stylu wyważonej i eleganckiej Mazdy CX-5 albo praktycznego Hyundaia Tucsona. SUV-y zmieniły się na przestrzeni lat, a i ich gama znacznie się poszerzyła.

Co warto wybrać z obecnej oferty salonów? Sprawdzamy.

Sprawdź również: Ranking crossoverów 2024 – ponad 20 najlepszych modeli

Najlepsze SUV-y – co je charakteryzuje?

W swojej pierwotnej koncepcji SUV-y były konstruowane na sztywnej ramie. Dzięki konstrukcji body-on-frame, większej mocy i wysokiemu prześwitowi nadawały się też w cięższy teren. Dziś mało kto potrzebuje zbaczać z głównej trasy i nie tego oczekuje się od SUV-ów.

Dlatego z łatwością znajdziesz SUV-y pozbawione napędu 4×4 i dlatego crossovery tak szybko doganiają SUV-y pod względem sprzedaży. Te małe SUV-y zaspokajają potrzeby sporej grupy klientów.

Czego można się spodziewać wybierając dziś SUV-a? Poniższy ranking samochodów typu SUV jest najlepszym zobrazowaniem przekroju rynku i możliwości, jakie obecnie oferują producenci. Jeśli szukasz większego auta z przestronnym i komfortowym wnętrzem, na pewno znajdziesz tu coś dla siebie.

Małe SUV-y są gwarantem ekonomicznej jazdy i zmieszczą się w każdym zakamarku miasta. Najlepsze SUV-y premium to pożeracze długich tras, zapewniające maksymalną wygodę i zaskakującą przyjemność z jazdy. Do wyboru mamy także SUV-y rodzinne, które często stanowią najlepsze połączenie korzystnej ceny, niskiego spalania i dużej przestrzeni wewnętrznej.

Mamy nadzieję, że poniższe porównanie SUV-ów pozwoli Ci dobrać model, który w pełni odpowie Twoim potrzebom i zaskoczy dodatkowymi funkcjonalnościami.

Czytaj także:  Dobre kamery samochodowe – Ranking [TOP 15]

SUV Land Rover Range Rover Velar

Range Rover Velar

Ranking SUV-ów – TOP 15 najlepszych modeli 2024

Prawie wszystkie modele z poniższego rankingu SUV-ów posiadają automatyczne skrzynie biegów. Uważamy to rozwiązanie za zdecydowanie wygodniejsze i mające wpływ na ekonomię spalania. Jednak jeśli skrzynia manualna w danym modelu potrafi dostarczyć więcej frajdy, możesz liczyć na to, że ta informacja znajdzie się w zestawieniu.

Jeżeli nie wiesz który ze stosowanych obecnie rodzajów skrzyń automatycznych będzie najbardziej odpowiedni dla Twojego stylu jazdy, możesz zapoznać się z naszym poradnikiem.

Model Moc silnika Cena Przyspieszenie (0-100 km/h) Średnie spalanie (l/100 km) Długość / szerokość / wysokość (m)
Jaguar F-Pace 250 KM 337 300 zł 7,5 s 9,3 l 4,75 x 2,0 x 1,66
Range Rover Velar 250 KM 316 300 zł 7,5 s 9,4 l 4,8 x 2,1 x 1,65
Toyota RAV4 218 KM 188 900 zł 8,4 s 5,7 l 4,6 x 1,85 x 1,68
BMW X7 381 KM 492 500 zł 5,8 s 10,1 l 5,18 x 2,0 x 1,8
Honda ZR-V 184 KM 189 900 zł 7,8 s 5,7 l 4,56 x 1,9 x 2
Mercedes GLB 238 KM 243 600 zł 7 s 7,7 l 4,63 x 1,83 x 1,66
Alfa Romeo Stelvio 280 KM 259 000 zł 5,7 s b.d. 4,68 x 1,9 x 1,67
Mazda CX-5 165 KM 166 900 zł 10,2 s 6,9 l 4,55 x 1,8 x 1,67
Porsche Macan 265 KM 298 000 zł 6,4 s 10,4 l 4,69 x 1,9 x 1,6
Audi Q5 204 KM 211 600 zł 9 s 7,7 l 4,68 x 1,89 x 1,66
SsangYong Torres 163 KM 164 900 zł b.d. 8,6 l 4,7 x 1,9 x 1,7
Hyundai Santa FE 230 KM 187 900 zł 8,9 s 6,9 l 4,78 x 1,9 x 1,7
Mitsubishi Eclipse Cross 188 KM 199 990 zł 10,3 s 6,6 l 4,54 x 1,8 x 1,68
Ford Kuga 150 KM 134 710 zł 9,7 s 6,9 l 4,62 x 1,88 x 1,66
Hyundai Tucson 180 KM 169 900 zł 9,0 s 7,1 4,5 x 1,86 x 1,65

SUV Jaguar F-Pace

Jaguar F-Pace

Pierwsze miejsce w naszym porównaniu SUV-ów zajmuje F-Pace, czyli jeden z najszybciej sprzedających się modeli Jaguara.

Początkowo stworzenie SUV-a pod marką sygnującą samochody sportowe budziło kontrowersje, a wręcz zarzuty o sprzedajność ze strony największych fanów. Z perspektywy czasu oczywistym jest, że gdyby Jaguar został w tyle w kategorii SUV-ów i crossoverów, byłoby to rozwiązaniem co najmniej irracjonalnym. Szczególnie dlatego, że wszystkie z nich zapewniają maksimum przyjemności z jazdy.

Choć Jaguar F-Pace jest niekwestionowanym bestsellerem, dopracowania wymagało przede wszystkim wnętrze. Rok 2022 przyniósł dobre zmiany i sprawił, że kabina jest nowoczesna i znacznie wygodniejsza.

Wybrany przez nas model z silnikiem benzynowym o mocy 250 KM to jedna z tańszych wersji. F-Pace jest dostępny w wielu konfiguracjach, dzięki czemu każdy kierowca może wybrać to, co jest najbliższe jego preferencjom i oczekiwaniom. Silniki benzynowe mogą oferować moc od 250 do 550 KM (V8). Do wyboru są także silniki wysokoprężne (o mocy 163, 204 lub 300 KM) i hybrydowe o łącznej mocy 404 KM.

SUV Land Rover Range Rover Velar

Range Rover Velar

Velar jest większy niż crossover Evoque i mniejszy niż Sport. Choć jest zbudowany na tej samej platformie co wspomniany wyżej Jaguar F-Pace, zachowuje unikatową stylistykę charakterystyczną dla Land Rovera.

Nie jest tanim autem i w pełni zasługuje na miano samochodu luksusowego. Kształty są idealnie zaokrąglone, co szczególnie widać na przodzie. Grill, światła i otwory wentylacyjne są wykonane z wyraźną dbałością o spójność. Całości koncepcji maksymalnego wygładzenia struktury dopełniają wysuwane klamki.

Aktywne klamki to pomysł na utrzymanie czystych linii nadwozia, jak i świetny sposób na poprawę aerodynamiki i zmniejszenie szumów opływającego bryłę powietrza. Kabina jest bardzo dobrze wyciszona, a styl idzie w parze z funkcjonalnością.

Velar jest wystarczająco duży, by zmieścić rodzinę, a jednocześnie na tyle mały, żeby być wygodny do użytkowania w mieście. Zapewnia maksymalny komfort i bezpieczeństwo jazdy, a do tego jest w pełni uwarunkowany, by radzić sobie w terenie.

Toyota RAV4

Uwzględniona w naszym porównaniu SUV-ów Toyota RAV4 to 218-konna hybryda z napędem 4×2, automatyczną skrzynią biegów e-CVT i pakietem wyposażenia Comfort. Napęd na cztery koła stanowi element, który dla wielu osób przy kupnie takiego samochodu będzie miał sens, bo odczuwalnie zwiększa możliwości auta poza miastem i w zimie. Jeżeli jednak go nie potrzebujesz, masz w kieszeni 10 tysięcy złotych.

Nowe hybrydowe RAV-ki są znacznie droższe niż spalinowe, ale oferują dodatkowe korzyści. Średnie spalanie na poziomie 5,7 l/100 km to tylko jedna zalet. Przyspieszenie do setki wynosi teraz 8,4 sekundy, a w pakiecie standardowym mamy zaawansowane systemy bezpieczeństwa i wiele dodatkowych udogodnień, w tym tylne czujniki parkowania i kamerę cofania ze statycznymi liniami pomocniczymi.

Jeśli chodzi o technologie zwiększające bezpieczeństwo, to nie ma większych różnic pomiędzy standardową wersją wyposażenia, a droższymi pakietami. Toyota po prostu nigdy na tym nie oszczędza. Do dyspozycji mamy układ ostrzegania o zmianie pasa ruchu i asystenta pasa ruchu, układ reagowania w razie ryzyka zderzenia z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów, a także system wykrywania zmęczenia kierowcy.

Toyota RAV4 to SUV z dużym bagażnikiem więc jeżeli pakowność jest dla Ciebie jedną z najważniejszych funkcji – RAV4 powinna spełnić Twoje oczekiwania.

BMW X7

X7 to największy i najbardziej luksusowy SUV BWM. Doskonale obrazuje dlaczego ludzie coraz częściej decydują się na SUV-y. W kabinie jest cicho, a do dyspozycji jest ogromnie dużo przestrzeni. X7 dosłownie pożera długie dystanse, a zakręty pokonuje z godnością.

Choć X7 ma spore możliwości terenowe, tego modelu oczywiście nie kupuje się do jazdy off-roadowej. Świetnie skonstruowane podwozie zapewnia jednak niezwykły komfort i stabilność na wybojach i nieutwardzonych drogach.

W naszym rankingu SUV-ów znajdziesz wersję o mocy 381 KM, która do setki rozpędza się w 5,8 sekundy. Już w wersji podstawowej masz do dyspozycji szklany dach panoramiczny, kamerę i asystenta cofania, pneumatyczne zawieszenie i skórzaną kierownicę sportową.

Honda ZR-V

Nowa Honda ZR-V – choć według Japończyków jest SUV-em – równie dobrze mogłaby znaleźć się w rankingu crossoverów. W porównaniu do stylistyk nowych generacji crossoverów – choćby Hyundaia Kony czy SsangYonga Tivoli – designu tego modelu na pewno nie można określić jako futurystycznego. Jednak prowadzenie tego auta sprawia, że aspekty stylistyczne nie mają żadnego znaczenia.

Powstała na platformie Civica 11. generacji ZR-V-ka prowadzi się bardzo podobnie, a dodatkowo ma lepsze właściwości terenowe. Zaletą jest też minimalistyczny kokpit, który został wykonany w porządnej jakości. Wąskie słupki A oferują bardzo dobrą widoczność, a możliwość niskiego ustawienia siedzenia daje kierowcy dodatkowe poczucie komfortu.

Honda ZR-V jest dostępna wyłącznie w wersji hybrydowej e:HEV o mocy 184 KM z bezstopniową przekładnią automatyczną – silnik benzynowy 2.0 wspierają dwa silniki elektryczne, które same się ładują.

Mercedes GLB

Mercedes GLB konkuruje bezpośrednio z Discovery Sport w kwestii rozwiązań na wyższym poziomie, ale – można powiedzieć – konkuruje także ze Skodą Kodiaq jako samochód maksymalnie pragmatyczny.

Ze Sportem przegrywa oczywiście w terenie. Choć GLB zabierze Cię znacznie dalej niż się spodziewasz, nie jest to Land Rover i nie ma co oczekiwać po nim tych samych możliwości terenowych. Jest jednak bardzo sensownie skonstruowany, wszechstronny i atrakcyjny pod względem technicznym, a kabina jest dobrze wyciszona.

Wybrana przez nas hybrydowa wersja 238- konna to tylko jedna z wielu opcji do wyboru. Mercedes oferuje obecnie zarówno silniki hybrydowe, jak i diesle o różnej mocy. Niezależnie od tego co wybierzesz, możesz liczyć na to, że Twój GLB zachowa dobre maniery na drodze.

Alfa Romeo Stelvio

Alfa Romeo Stelvio

Ten model wyszedł na rynek w momencie, gdy popularność SUV-ów gwałtownie rosła, a marka zaczęła odnosić większe sukcesy. Stelvio od początku nie miał łatwo, bo po pierwsze musiał stać się kuszącą propozycją w ofercie marki, a po drugie wyróżniać się na tle coraz to nowych SUV-ów innych marek.

Czy to się udało? Wszystko wskazuje na to, że tak. Ostatecznie design Stelvio nie zmienił się znacznie od 2017 roku, a dalej cieszy się uznaniem. W 2021 roku aktualizacji poddane zostały natomiast systemy bezpieczeństwa oraz systemy wspierające kierowcę podczas jazdy. Wprowadzony został także nowy system informacyjno-rozrywkowy.

Stelvio nie jest SUV-em, którego kupuje się z myślą o jeździe w terenie, co zresztą da się wyczuć już po pierwszym rzucie oka na nadwozie. Szef inżynierii marki szczerze przyznaje, że jednym z głównych celów było stworzenie samochodu, który odwzoruje jazdę Giulią, zapewniając jednocześnie siedzenie wyższe o 20 cm.

Choć jako SUV z wyższym środkiem ciężkości Stelvio nie ma technicznej możliwości dostarczać takich wrażeń z jazdy jak Giulia, to rozwiązania zastosowane przez konstruktorów mają wyraźnie odczuwalny wpływ na komfort prowadzenia.

Mazda CX-5

Mazda CX-5

Jeżeli urzekła Cię stylistyka modelu CX-30 z rankingu crossoverów, ale zdecydowanie potrzebujesz więcej miejsca, znany i lubiany CX-5 będzie odpowiedzią na Twoje potrzeby. Niewiele droższa niż CX-30, Mazda CX-5 z pewnością zachwyci solidnością wykonania i niezawodnością.

Choć ten model i tak jest bestsellerem marki, wciąż jest doskonalony. Najświeższa modernizacja objęła przede wszystkim układy napędowe, ale także multimedia i ogólne wyposażenie.

Jakość wykonania wnętrza wzbudzała uznanie już od momentu debiutu modelu, ale producent trzyma ten poziom także w najświeższej wersji CX-5. Zmodyfikowana automatyczna skrzynia biegów poprawiła przyśpieszenie i ogólną reakcję na pedał gazu, a kabina została jeszcze lepiej wyciszona.

SUV Porsche Macan

Porsche Macan

W rankingu samochodów typu SUV zdecydowaliśmy się umieścić podstawową wersję Porsche Macan o mocy 265 KM. Ta wersja pozwala nam porównać model w odniesieniu do topowych SUV-ów, które są do kupienia w podobnej cenie.

Pierwsze co rzuca się w oczy to przyspieszenie. Macan zdecydowanie wyróżnia się na tle pozostałych aut z naszego rankingu SUV-ów oferując osiągi na poziomie 6,4 s.

W ofercie są także silniki V6 o mocy 380 KM (Macan S) i 440 KM (Macan GTS). Warto zauważyć, że wspomniany wyżej Stelvio oferuje maksymalną moc 510 KM. Choć pod tym względem Macan pozostaje za rywalami, nie ma sobie równych pod względem wszechstronności. To auto, które sprawdzi się w prawie każdych okolicznościach.

Porsche Macan gwarantuje komfort na tym samym poziomie co duże Land Rovery i potrafi zapewnić spektakularne wrażenia z jazdy. Niweluje przechylenia, jest zwinny i przyjemnie utrzymuje prędkość.

W 2023 na rynek trafił w pełni elektryczny model, jednak wbrew wcześniejszym obawom, wcale nie po to, by wyprzeć model benzynowy.

Audi Q5

Audi Q5

Audi Q5 to nie tylko dobrze zbudowany, ale przede wszystkim wygodny, przestronny i wyjątkowo cichy SUV. Prowadzi się pewnie i przyjemnie, dlatego jest wymarzonym wyborem na każdą dłuższą trasę. Jednocześnie pozostaje bezproblemowy w jeździe po mieście. Kupuje się go z myślą o codziennym użytkowaniu, nie jeździe terenowej. Zdecydowanie z preferencji do klasy i jakości.

W naszym rankingu SUV-ów znalazła się wersja benzynowa z napędem quattro. Dysponuje mocą 204 KMm, a do setki rozpędza się w 9 sekund. Za wszelkie systemy wspomagające kierowcę trzeba oczywiście osobno zapłacić. Wersja, którą wybraliśmy pozwala jednak zacząć o maksymalnie rozsądnej kwoty bazowej.

SsangYong Torres

Nominowany do Car of the Year Polska 2024 SsangYong Torres to bardzo ciekawa propozycja z segmentu D. Podobnie zresztą jak nowy SsangYong Tivoli, który znalazł się w rankingu crossoverów.

Jest dostępny w wersji z 4-cylindrowym silnikiem benzynowym o mocy 163KM. Dzięki T – turbo i GDi możemy doświadczać zrywności przy jednoczesnym niewysokim spalaniu. W rankingu SUV-ów postawiliśmy na 6-biegowy automat, ale do wyboru jest też 6-biegowy manual. Wybór mamy też w kwestii napędu – w opcji jest 2WD albo 4WD z trybem blokady dyferencjału, co wyróżnia markę pośród konkurencji.

Ciekawostką jest fakt, że Polska jest pierwszym krajem w Europie, w którym zaprezentowano Torresa. Miało to miejsce na Poznań Motor Show w kwietniu 2023 roku. Rezerwacje poczynione latem miały planowane odbiory na jesień.

Hyundai Santa FE

Nowy Hyundai Santa FE, dostępny w wersji hybrydowej 230 KM, zyskał tak samo nowoczesny wygląd co nowa Kona. Piąta generacja posiada szerszy rozstaw osi, dzięki któremu jest więcej miejsca na siedzenia w trzecim rzędzie, a otwierana tylna klapa tworzy teraz wrażenie tarasu.

Nacisk na komfort i wygodę poskutkował między innymi montażem fotela relaksacyjnego z podnóżkiem, panoramicznym zakrzywionym wyświetlaczem, a nawet tacą do sterylizacji UV-C. Santa FE jest więc naprawdę wygodnym SUV-em, który sprawdzi się na każdej trasie, a jednocześnie umożliwi swobodne poruszanie się po mieście.

W Europie nowy Hyundai Santa FE trafi do sprzedaży w pierwszej połowie 2024 roku.

Mitsubishi Eclipse Cross

Eclipse Cross powstało jako uzupełnienie gamy Mitsubishi, ponieważ pomiędzy ASX, a Outlanderem była luka. To rozsądny i wyważony wybór. Nie tylko ze względu na renomę producenta, ale także porządne wyposażenie.

W rankingu crossoverów znalazła się hybryda plug-in o mocy 188 KM, z napędem na 4 koła i automatyczną skrzynią biegów. Obecnie to jedyna wersja tego modelu, która jest dostępna w salonach. Zakres wyboru użytkownika ogranicza się w praktyce wyłącznie do pakietu wyposażenia.

Wybrana przez nas wersja wyposażenia – Intense Plus jest najtańsza, a mimo to oferuje podgrzewane fotele i kierownicę, tempomat i automatyczną klimatyzację dwustrefową. Bazowy pakiet bezpieczeństwa obejmuje system kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy, system kamer 360 stopni (w tym kamera cofania), system ograniczający skutki kolizji czołowych (FCM) i monitorowania martwego pola.

Kompaktowy korpus sprawia, że Eclipse Cross zmieści się wszędzie gdzie trzeba, a sama jazda jest po prostu przyjemna. Bezpieczeństwo, niezawodność i wysoka funkcjonalność sprawiają, że model jest wart swojej ceny.

Warto jednak wiedzieć, że w jakiś czas temu Mitsubishi poinformowało, że nie będzie wprowadzać nowych aut do Europy. Co prawda sprzedaż istniejących modeli będzie kontynuowana, podobnie jak działania serwisowe i posprzedażowe, ale przestarzała gama z czasem będzie się uszczuplała. Jeśli zatem planujesz zakup Mitsubishi, to może być najlepszy moment.

SUV Ford Kuga

Ford Kuga

SUV Forda jest dostępny w kilku wersjach. Dotychczas pośród najciekawszych z nich można było wymienić diesla o mocy 190 KM. Obecnie taką moc oferują tylko wersje z napędem hybrydowym, a benzynę i diesla kupimy tylko z mocą 120 – 150 KM.

W naszym rankingu samochodów typu SUV zdecydowaliśmy się zatem umieścić wersję z silnikiem benzynowym 1.5 Ecoboost o mocy 150 KM. W cenie 134 710 zł Ford Kuga wyposażony jest w podstawowy pakiet Titanium, który oferuje system Pre-Collision Assist i system wspomagający utrzymanie na pasie ruchu.

W tej wersji wyposażenia jest kamera cofania, przednie i tylne czujniki parkowania, nawigacja satelitarna, 12.3″ kolorowy, konfigurowalny wyświetlacz na tablicy zegarów oraz dwustrefowa klimatyzacja automatyczna. Do wyjątkowych – jak na podstawowy pakiet – funkcji trzeba także zaliczyć wycieraczki z czujnikiem deszczu.

Mamy tu naprawdę sporo przydatnych elementów wyposażenia, które najczęściej dostępne są dopiero w wyższych wariantach. Całości dopełnia możliwość wyboru trybów jazdy: Eko, Sport, Śliska nawierzchnia i Głęboki śnieg/Piasek.

Ford Kuga to lifestylowy SUV o przestronnym wnętrzu, który sprawdzi się w prawie każdych warunkach. Co ciekawe, ma też bardzo niskie spalanie, co czyni go jednym z najbardziej ekonomicznych spośród wszystkich aut prezentowanym w naszym rankingu SUV-ów. Jak na sporego SUV-a, średnie spalanie w okolicy 6,9 l / 100 km w cyklu mieszanym stanowi kuszącą deklarację.

Hyundai Tucson

Hyundai Tucson

Pośród najczęściej spotykanych miejskich SUV-ów trzeba wymienić Mazdę CX-5, Toyotę RAV4, Volvo XC-40 i Hyundaia Tucsona. To modele wyjątkowo praktyczne, a przy tym nie za drogie.

Wersją, którą umieściłam w rankingu SUV-ów została wybrana z myślą o maksymalnym komforcie jazdy. Nasz Tucson ma silnik o największej mocy (180 KM) i napęd na cztery koła. Ale warto zauważyć, że ten sam model jest do kupienia także w dużo niższej cenie. Już za 117 400 zł dostaniesz podstawową wersję o mocy 150 KM i z napędem 2WD.

Decydując się na Hyundaia, w cenie otrzymujesz praktyczne systemy bezpieczeństwa. Wśród nich jest asystent podążania na pasie ruchu, asystent unikania kolizji czołowych z wykrywaniem pieszych i rowerzystów, asystent ostrzegania o ograniczeniach prędkości i system monitorowania zmęczenia kierowcy.

Dodatkowo w standardzie jest kamera cofania z liniami pomocniczymi, która jest bardzo wygodna w użytkowania, jest także asystent ostrzegania o ruchu poprzecznym. 

Mercedes-Benz GLB

Mercedes GLB

Jaki model wybrać? Porównanie SUV-ów

Na przestrzeni ostatnich kilku lat SUV-y przeszły totalną metamorfozę. Wraz z rosnącym popytem i adekwatnie do oczekiwań klientów zmieniły się z cywilizowanych terenówek w samochody rodzinne, którymi można zboczyć na szutrową drogę.

Kolejne generacje niosą za sobą ograniczenie właściwości terenowych na rzecz lepszego wyposażenia lub sportowego zacięcia. Mimo to fani ekstremalnej jazdy w terenie w dalszym ciągu znajdą coś dla siebie wśród SUV-ów z salonu.

Choć właściwości terenowych trochę szkoda, miło jest obserwować jak rozwija się segment SUV-ów. Wraz z rosnącą popularnością rosną oczekiwania różnych grup klientów. Dlatego producenci konkurują między sobą oryginalną stylistyką nadwozia, niskim spalaniem lub wręcz przeciwnie – możliwościami sportowymi, a także podwyższając komfort jazdy.

Równolegle na rynku pojawiają się podwyższone hybrydy i modele w pełni elektryczne. Nasz ranking samochodów typu SUV obejmuje tylko 15 najciekawszych propozycji z coraz bogatszej oferty nowych aut.

Jeśli najczęściej poruszasz się po mieście, rozważ crossovery i miejskie, małe SUV-y. Odpowiednim wyborem może okazać się na przykład Cupra Formentor, Volvo XC40 lub Lexus UX. Jeśli potrzebujesz więcej przestrzeni wewnętrznej i częściej wybierasz się poza miasto, bezpieczniej będzie postawić na dużego, rodzinnego SUV-a. Na przykład Toyotę RAV4 albo Forda Kugę. SUV-y premium, takie jak Range Rover Velar, Jaguar F-Pace czy BMW X7 gwarantują najwyższy komfort jazdy i najlepsze właściwości terenowe.

Wyżej położony środek ciężkości co do zasady może pogarszać prowadzenie i powodować mniejszą stabilność na zakrętach. Odpowiednie rozwiązania konstrukcyjne pozwalają zminimalizować te mankamenty, ale swoje to kosztuje. Pewne i przyjemne prowadzenie to jedna z wyjątkowych zalet, za które płaci się w najlepszych SUV-ach premium.

Sprawdź również: Ranking lodówek turystycznych [TOP 15]

3.3/5 - (18 votes)