• Ostatnia modyfikacja artykułu:2 lata temu

Według Harvard Business Review , środowisko naszego miejsca pracy może mieć ogromny wpływ nie tylko na sposób, w jaki pracujemy, ale także na nasze emocje, funkcje poznawcze i zachowania. Jak zaplanować pracę z domu, żeby móc pracować w pełni efektywnie i czuć się dobrze? Niezbędne wskazówki znajdziesz w poniższym artykule.

Dlaczego zorganizowane miejsce pracy jest ważne?

Nie trzeba chyba wspominać o tym, że bałagan potrafi marnować wiele czasu. Poszukiwanie zaginionych dokumentów, długopisów i jakichkolwiek innych potrzebnych w danym momencie rzeczy kosztuje nas cenne minuty, które potrafią zmienić się w godziny w ujęciu tygodniowym.

Dodatkowo, badania dowodzą, że nieuporządkowana przestrzeń może mieć negatywny wpływ na poziom stresu i niepokoju, zdolność koncentracji, sen, podejmowanie decyzji – w tym wybory żywieniowe – i relacje z innymi ludźmi. „Zagracone środowisko domowe wyzwala strategie radzenia sobie i unikania, takie jak podjadanie niskiej jakości żywności i oglądanie telewizji.” – czytamy w Harvard Business Review.

Neuroscience Institute za pomocą różnorodnych metod udowodniło, że nasze mózgi lubią porządek, a dezorganizacja szybko wyczerpuje nasze zasoby poznawcze i zmniejsza naszą zdolność koncentracji. Schludne i dobrze zorganizowane miejsce pracy pozwala na lepsze skupienie, łatwiejsze przetwarzanie informacji i wzrost produktywności.

Jak zorganizować miejsce pracy na home office?

Wiedząc jak duże znaczenie dla naszej efektywności i dobrego samopoczucia ma ład i estetyka, warto wyposażyć swoje miejsce pracy w takie meble i akcesoria, które będą pozwalały z łatwością zachować porządek.

Organizacja biurka

Wybierając biurko do pracy zdalnej warto wziąć pod uwagę nie tylko przestrzeń, w jakiej będzie się znajdowało, ale też sposób pracy i przyzwyczajenia. Do wyboru mamy bowiem biurka narożne, z regulowaną wysokością, z otwartymi szafkami i wieloma szufladami. Według nas hitem na rynku są biurka ergonomiczne, czyli takie, które można dostosować indywidualnie, by utrzymywać prawidłową postawę ciała.

Nowoczesne biurka o oryginalnej konstrukcji mogą znacznie ułatwić organizację pracy i zapewnić, że wszelkie potrzebne rzeczy będą zawsze w zasięgu ręki. Przechowywanie mogą ułatwić także regały i półki ścienne umieszczone w pobliżu stanowiska pracy.

W wielu przypadkach nieocenioną pomocą w pracy w domu okazuje się być drugi monitor. Jeśli korzystasz z laptopa możesz dodatkowo docenić zalety stacji dokującej. Coraz większą popularnością cieszą się też podkładki i podstawki z bezprzewodową ładowarką, które nie tylko wyglądają estetycznie, ale przede wszystkim oferują wysoki komfort użytkowania.

Czytaj więcej: TOP 5 podkładek pod myszkę z bezprzewodowym ładowaniem

Activejet Technic

Oświetlenie

Specjaliści zalecają, by podczas pracy przy biurku nie korzystać wyłącznie z oświetlenia sufitowego, ale uzupełniać je światłem zadaniowym. Lampki biurkowe pozwalają m.in. minimalizować kontrast pomiędzy monitorem, a otoczeniem, co pozwala odprężyć wzrok.

Co więcej, nowoczesne modele lamp biurkowych, takie jak na przykład Activejet Technic, potrafią wspierać organizację pracy. Dostępne są także lampy, jak Activejet Future, które oferują możliwość dopasowania barwy światła do wykonywanej czynności. Dzięki temu mogą wspierać produktywność albo tworzyć warunki sprzyjające relaksowi.

Czytaj więcej: Activejet Future i Activejet Technic – porównanie nowoczesnych lampek biurkowych

Krzesło wspierające prawidłową postawę

Na home office bardzo często zapominamy o tym jak ważne jest to, na czym siedzimy. Źle wyprofilowany fotel, który nie wspiera prawidłowego ułożenia kręgosłupa może dać się we znaki znacznie szybciej niż nieporządek w miejscu pracy.

Jak zatem wybrać dobry fotel do pracy zdalnej? Przede wszystkim warto zwrócić uwagę czy ma podparcie dla odcinka lędźwiowego. Dzięki temu elementowi wewnętrzna krzywizna dolnej części kręgosłupa może zostać zachowana i cały kręgosłup układa się w naturalny sposób.

Czytaj więcej: Jak wybrać ergonomiczny fotel?

Xiaomi Smart Air Purifier 4 Lite

Dodatkowe urządzenia przydatne w miejscu pracy

Jeśli chcielibyśmy stworzyć perfekcyjne miejsce pracy w zaciszu swojego domu, dobrym uzupełnieniem będzie oczyszczacz i nawilżacz. Czyste powietrze o odpowiedniej wilgotności nie tylko tworzy idealne warunki do pracy, ale też niesie ze sobą wiele zalet zdrowotnych. Badania dowodzą, że powietrze dobrej jakości wpływa na funkcje poznawcze i samopoczucie, a nawet może przedłużyć życie.

My sami rekomendujemy takie modele oczyszczaczy jak Venta AeroStyle, Xiaomi Smart Air Purifier 4 oraz Xiaomi Smart Air Purifier 4 Lite. Bogata oferta oczyszczaczy sprawia, że każdy znajdzie rozwiązanie na własną kieszeń. Jeśli chodzi o nawilżacze, możemy polecić na przykład cieszący się popularnością ewaporacyjny model Smartmi Humidifier 2, który jest wyjątkowo łatwy w eksploatacji, bo – w przeciwieństwie do konkurencji – nie wymaga wymiany mat filtrujących.

Wiele osób pracujących przy komputerze, a także spore grono specjalistów, poleca okulary blokujące niebieskie światło. To rozwiązanie warte rozważenia, jeżeli długotrwałe wpatrywanie się w monitor powoduje pieczenie, suchość oczy odblaski w oczach. Rynek oferuje sporo produktów, a ich producenci obiecują także normalizację rytmu dobowego i cyklu snu, dzięki temu, że okulary zatrzymują niebieskie światło, które negatywnie wpływa na produkcję melatoniny.

Sprawdź: Najlepsze nawilżacze ewaporacyjne – Ranking

Przydatne akcesoria

Spośród przydatnych akcesoriów serdecznie polecamy gamę produktów POUT. Nowatorskie podkładki pod mysz z bezprzewodowym ładowaniem, a także ergonomiczne podstawki pod laptopy i monitory to rozwiązania idące z duchem czasu oraz postępu technologicznego. Oferują najwyższy komfort, dzięki czemu zarówno praca, jak i czynności hobbystyczne stają się przyjemniejsze.

W miejscu pracy nie może także zabraknąć niszczarki. Ochrona danych osobowych to nie żarty, dlatego szczególnie rekomendujemy Activejet ASH-1201D. Ten model to wysokiej jakości urządzenie, które poradzi sobie nie tylko z papierem, ale i dokumentami laminowanymi, plastikowymi kartami i  płytami CD.

Organizacja miejsca pracy – podsumowanie

Nie wszyscy czują się dobrze pracując z domu. Najnowsze doniesienia dowodzą jednak, że te odczucia nie muszą wiązać się z predyspozycjami i mogą wynikać wyłącznie ze złej organizacji miejsca pracy. Jeżeli pracujesz na home office, przeanalizuj czy Twoje stanowisko umożliwia Ci zachowanie porządku i estetyki czy może jest coś, czego Ci brakuje?

Dobrze dobrane biurko i oświetlenie zadaniowe potrafią diametralnie zmienić komfort pracy. Z kolei elementy takie jak ergonomiczne krzesło, oczyszczacz powietrza czy okulary blokujące niebieskie światło pozwalają zachować zdrowie i dobre samopoczucie nawet wtedy, kiedy praca przed komputerem się przedłuża.

Oceń ten post