• Ostatnia modyfikacja artykułu:2 tygodnie temu

YouTube szykuje nam kolejną dawkę reklam. Tym razem zobaczymy jest podczas pauzowania filmów, bo czemu nie.

Według informacji przekazanych przez serwis Android Authority, trwają testy prezentowania użytkownikom YouTube reklam również w trakcie pauzy. To kolejna już zmiana w systemie reklam i kolejna, z której nie będą raczej zadowoleni użytkownicy. Informacja wydaje się na ten moment całkiem potwierdzona, a aktualnie YT eksperymentuje z tym rozwiązaniem głównie w aplikacji telewizyjnej, jednak możliwe jest rozszerzenie tego programu pilotażowego na aplikację mobilną i wersję desktopową platformy.

Oczywiście jest to o tyle problematyczne, że często pauzujemy wideo, żeby przyjrzeć się konkretnej klatce w filmie. Teraz będzie to utrudnione, albo wręcz uniemożliwione.

Sprawdź: Jak ominąć weryfikację wieku na YouTube?

Philipp Schindler, dyrektor ds. biznesowych w Google, podczas rozmowy zauważył duże zainteresowanie opisanym programem pilotażowym w pierwszym kwartale 2024 roku. Reklamodawcy podchodzą do niego podobno bardzo entuzjastycznie. I nic zresztą dziwnego, to świetna ekspozycja w momencie największego skupienia przez użytkowników. Sprzedaż reklam to główne źródło dochodów dla YouTube, więc zdanie reklamodawców jest święte.

Oczywiście, reklamy są źródłem frustracji i mogą zniechęcić do korzystania z YouTube’a. Firma ma jednak dla nas na to lekarstwo i jest nim po prostu kupno abonamentu premium. Wygląda więc na to, że trend będzie kontynuowany – korzystanie z normalnej wersji serwisu będzie nam coraz bardziej obrzydzane. No, chyba że postawimy na solidnego AdBlocka. YouTube wciąż nie radzi sobie z blokowaniem wszystkich z nich. Ale to nie potrwa raczej wiecznie.

Zobacz też:
Google oskarża OpenAI o uczenie AI na filmach z YouTube’a
Mapy Google – gdzie zniknęły? Jak je przywrócić?
YouTube celowo spowalnia w przeglądarce Firefox

Oceń ten post