• Ostatnia modyfikacja artykułu:3 lata temu

Gap wchodzi na rynek NFT. Użytkownicy będą mieli możliwość kupienia wirtualnych bluz i wygrania rzeczywistych ubrań.

Cokolwiek nie sądzimy o NFT, to na dobre odnalazły się już w naszej rzeczywistości. Coraz więcej firm decyduje się więc na wejście na ten rynek. Oczywiście nie wszyscy mają szanse na powodzenie, ale w przypadku branży odzieżowej szansa jest spora. Tzw. streetwear to przecież wręcz cała subkultura oparta w dużej mierze na kolekcjonerstwie.

Wygląda na to, że Adidas i Nike przetarły szlak i dołączają do nich kolejni producenci. Tym razem padło na dość znaną firmę odzieżową Gap, którą najlepiej kojarzymy zapewne z ich bluz. Rozpoczęli emisję tokenów NFT na blockchainie Tezos będących po prostu wirtualnymi bluzami w różne wzory.

Sprawdź: NFT – czym są i dlaczego są warte miliony?

Gap postawił też jednak na całkiem solidną gamifikację i nie sądziłem, że kiedykolwiek użyję tego terminu w kontekście kupowania wirtualnych ubrań opartych na blockchainie. Ich NFT będziemy mogli kupić w 4 różnych kategoriach. Pospolite kosztują około 32 złotych i na razie tylko takie są dostępne w sprzedaży. Następnie pojawią się bluzy rzadkie, epickie i unikatowe, warte ponad 1600 złotych.

Na czym polega cały haczyk? Aby odblokować możliwość kupna losowej bluzy z wyższej kategorii, musimy nabyć najpierw kilka z kategorii niżej. Co wylosujemy? To zależy już od naszego szczęścia. Kupując unikatowe, czyli najdroższe NFT otrzymamy też stworzoną specjalnie w tym, fizyczną już bluzę. Czy to ma jakikolwiek sens? Cóż, chętni i tak się pewnie znajdą.

Zobacz też:
Adidas sprzedał 30 tysięcy NFT za 23 miliony dolarów
Ubisoft zaliczył porażkę. Gracze nie są zainteresowani NFT
Telewizory Samsung Frame będą obsługiwały NFT

Oceń ten post