• Ostatnia modyfikacja artykułu:6 miesięcy temu

Google coraz mocniej traci pozycję lidera. TikTok skuteczniej przyciąga do siebie młodszych odbiorców.

Od dawna wiadomym jest, że Google to hegemon wyszukiwarek internetowych i absolutnie nic nie może zagrozić ich pozycji. Mamy Yandexa, Bing czy DuckDuckGo, ale biją się oni o ochłapy z pańskiego stołu. Wyszukiwarka jest jedna i nie bez powodu słowo „goglować” to synonim wyszukiwania informacji w internecie. Problem w tym, że gigant zaczyna tracić swoją pozycję w sposób, którego nikt by jeszcze kilka lat temu się nie spodziewał.

Jak się okazuje, Google jest detronizowane przez TikToka. To właśnie tam coraz więcej internautów szuka informacji – korzystają z serwisu nie tylko do rozrywki. Media społecznościowe po prostu zabierają coraz więcej użytkowników wyszukiwarek internetowych. Dlaczego się tak dzieje? Powodów jest kilka i wcale nie należy tutaj winić młodzieży i doszukiwać się teorii o niskim czasie skupienia.

Sprawdź: Wyszukiwarki internetowe – co zamiast Google?

Zacznijmy od najważniejszego – Google zostało zjedzone przez swoje własne algorytmy oraz SEO. Bardzo ciężko znaleźć tam wartościowe informacje nie znając kilku sztuczek. Wyniki są po prostu zapchane mało wartościowymi tekstami nie dla ludzi, ale dla algorytmów. Sprawia to, że dla pokolenia wychowanego na internecie są mało wiarygodne.

Dodatkowo, TikTok ma bardzo sprawne, dynamiczne i szybko ewoluujące algorytmy, które dopasowują się do użytkownika. Dzięki temu jest w stanie podawać im dokładnie te informacje, których oczekują. Wyszukiwarki tracą swój monopol, ale zaskoczeniem jest z której strony.

Zobacz też:
TikTok – prawie połowa Amerykanów chce zakazu aplikacji!
Google odparło największy atak DDoS w historii
Najpopularniejsze wyszukiwania Google w 2022 roku – czego szukali Polacy?

Oceń ten post